Afficher ce site en français | View this website in English

Corona-updates

Wat is de status van het evenement waarvoor ik tickets heb gekocht?
Naar aanleiding van de door de Belgische regering genomen maatregelen om het coronavirus (COVID-19) in te dijken, kunnen veel evenementen niet plaatsvinden op de voorziene datum. Raadpleeg op de website van Tele Ticket Service de lijst met evenementen die getroffen zijn door de coronacrisis. Dit overzicht krijgt herhaaldelijk een update. Komt het evenement waarvoor je tickets kocht niet in de lijst voor, dan betekent dit dat de organisator nog geen concrete informatie over de status ervan heeft verschaft.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd verplaatst. Wat nu?
Als een evenement wordt verplaatst naar een nieuwe datum, dan worden alle ticketkopers hiervan via e-mail op de hoogte gebracht. Tickets blijven zonder tegenbericht geldig voor de nieuwe datum. Kan je niet aanwezig zijn, dan vind je in de mail een link naar het terugbetalingsformulier.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd verplaatst naar een nog te bepalen datum. Wat nu?
Als een evenement wordt verplaatst en de nieuwe datum is nog niet bekend, dan vragen we jou om je tickets hoe dan ook te bewaren. Zodra de nieuwe datum bekend is, krijg je een hierover een nieuwe e-mail.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd geannuleerd. Wat nu?
Als een evenement wordt geannuleerd, dan krijg je als ticketkoper via e-mail de nodige informatie voor terugbetaling.

Algemene info

Wat is het adres van de Ethias Arena?
Gouverneur Verwilghensingel 70, 3500 Hasselt

Moet een minderjarige begeleid worden?
Minderjarigen mogen zonder de begeleiding van een volwassene de zaal betreden. Wel is het zo dat de Ethias Arena in geen enkel geval verantwoordelijk gesteld kan worden voor deze minderjarigen.

Mogen kinderen gratis binnen?
Neen, iedere persoon heeft een ticket nodig om binnen te geraken. Afhankelijk van het concert of de aard van de show zijn er soms speciale prijzen voor kinderen, neem dus altijd even contact op met Tele Ticket Service.

Ik ben iets kwijtgeraakt tijdens het evenement. Bij wie kan ik terecht om dat te melden?
Bij elk evenement is politie aanwezig. Bij hen kan je meteen terecht om melding te maken van verloren voorwerpen. Merk je pas achteraf dat je iets kwijt bent, dan kan je contact opnemen met onze administratieve dienst. We zijn elke werkdag bereikbaar van 09.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur op het telefoonnummer +32 3 400 60 60. OPGELET, op dit nummer kan je GEEN tickets bestellen. Of mail naar info@ethias-arena.be. Zijn je spullen bij ons teruggevonden, dan kan je die aan het onthaal van de kantoren komen afhalen. Onze kantoren zijn open van maandag tot vrijdag van 09.30 uur tot 17.00 uur.

Gevonden voorwerpen worden slechts gedurende een beperkte tijd bijgehouden. Waardevolle voorwerpen zoals persoonlijke documenten worden door ons aan de politie bezorgd en kan je afhalen in het Politiehuis Hasselt, Zwarte-Brugstraat 6, 3500 Hasselt, + 32 11 938 938.

Kan ik een studentenjob doen in de Ethias Arena?
Niet tijdens het zomerfestivalseizoen, want dan worden er weinig evenementen georganiseerd. Tijdens de rest van het jaar zijn we wel altijd op zoek naar stewards en hostesses. Mail je motivatie naar info@ethias-arena.be. Kom je in aanmerking, dan nodigen we je zo snel mogelijk uit voor een kennismaking.

Ben je lid van een vzw, dan kan je ook met je vereniging komen tappen op concerten om wat centjes bij te verdienen. Om te weten hoe dit verloopt en of je in aanmerking komt stuur je best een mail naar katrien.verheven@sportpaleisgroup.be.

Tickets & reserveringen

Wanneer start de ticketverkoop van een evenement?
Het tijdstip van de start van de ticketverkoop van een bepaald evenement wordt kenbaar gemaakt via deze website, onze sociale media en andere mediakanalen. Je kan ook intekenen op onze nieuwsbrief voor informatie over de komende evenementen.

De verkoop van tickets voor beurzen valt onder de verantwoordelijkheid van de organiserende partij. Eventuele voorverkoop verloopt niet via onze kanalen. Controleer voor de nodig info altijd de officiële website van de beurs. Die staat ook vermeld bij de info over de beurs in onze kalender.

Hoe kan ik tickets kopen?
Toegangskaarten voor beurzen worden verkocht aan de kassa tijdens de openingsuren van de beurs. Controleer altijd de officiële website van de beurs (vermeld op onze website) voor meer info over toegangsprijzen, voorverkoop, kortingen en openingstijden.

De ticketverkoop van alle overige evenementen verloopt via Tele Ticket Service www.teleticketservice.com, 070 345 345 (max. 0,30 euro/min.), vanuit Nederland: 0900 45 000 45 (0,45 euro/min.), vanuit andere landen: +32 34 0000 34.

Om online te reserveren, ga je bij het evenement van je keuze naar de ticketbutton van het evenement op de website van Tele Ticket Service. Je vindt de ticketlink ook als button bij het evenement op de website van de zaal. Nog geen ticketknop zichtbaar? Dan is het nog even wachten op de start van de verkoop. Dat tijdstip staat vermeld bij het evenement.

Telefonisch reserveren bij Tele Ticket Service kan op werkdagen van 9 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 18 uur.

Is een evenement niet uitverkocht, dan kan je ook voor aanvang een ticket kopen aan de kasssa van de zaal. Dit loket opent ongeveer 2 uur voor het begin van het evenement. Er wordt wel voorrang gegeven aan mensen die al tickets reserveerden. Koop geen tickets op straat of via alternatieve websites (viagogo, ticketswap). Je zal te veel betalen en de kans is groot dat de tickets vervalst zijn en dat je de toegang wordt geweigerd.

Info over wel of geen kassaverkoop vlak voor aanvang van het evenement vind je bij de Timing die enkele dagen voor het evenement op de website wordt gepubliceerd. Let op: voor tickets die je aan de kassa koopt, wordt een extra servicekost van 2 euro per ticket aangerekend.

Ik ben een bezoeker met een beperkte mobiliteit, hoe kan ik tickets kopen?
In de zaal zijn speciale plaatsen gereserveerd voor rolstoelgebruikers en hun begeleiders. Er zijn plaatsen voorbehouden of er wordt een rolstoelpodium voorzien voor rolstoelgebruikers en hun gezelschap op het parterregedeelte van de zaal. Deze plaatsen zijn niet online te koop. Neem als bezoeker met een beperkte mobiliteit contact op met Tele Ticket Service op het nummer 03 400 00 34 (vanuit het buitenland +32 34 0000 34) of via een mail naar service@teleticketservice.com en meld hierbij duidelijk dat je een plaats wil reserveren in de zone voor mensen met een beperkte mobiliteit.

Kan ik mijn zitplaatsen zelf kiezen?
Je kan bij online reserveren je zitplaatsen niet zelf kiezen. De plaatsen worden automatisch toegewezen volgens het principe van de “gelijke verdeling”. De zaal wordt gelijkmatig gevuld, dus niet blok per blok.

Als het ticketingsysteem geen plaatsen meer samen (naast elkaar) kan toewijzen, dan worden afzonderlijke plaatsen aangeboden. Dit wordt altijd duidelijk vermeld in een rood kader bovenaan op de pagina. In dat geval zijn ook via het callcenter geen plaatsen samen meer verkrijgbaar.

Wil je graag specifieke plaatsen reserveren, heb je een uitgesproken voorkeur of wil je nagaan wat de mogelijkheden zijn, neem dan contact telefonisch (niet via e-mail, niet via chat) contact op met het callcenter van Tele Ticket Service via 070 345 345 (max. 0,30 euro/min.), vanuit Nederland: 0900 45 000 45 (0,45 euro/min.), vanuit andere landen: +32 34 0000 34 (bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 18.00 uur).

Zijn er beperkingen op het aantal tickets per aankoop?
In de meeste gevallen is er een limiet van 10 plaatsen. Dit kan variëren van evenement tot evenement. Voor een groter aantal tickets, neem je best contact op met Tele Ticket Service op het nummer 070 345 345 (max. 0,30 euro/min.), vanuit Nederland: 0900 45 000 45 (0,45 euro/min.), vanuit andere landen: +32 34 0000 34.

Hoe reserveer ik voor een grote groep?
Wil je met je vereniging of groepering een voorstelling bijwonen? Dat kan! Bij heel wat evenementen krijgen groepen bovendien mooie kortingen of voordelen aangeboden. Stuur voor meer informatie een e-mail naar groepen@sportpaleisgroup.be.

Wanneer ontvang ik mijn tickets?
Zodra de plaatsen zijn geboekt, ontvang je via e-mail of gewone post een reserveringsbevestiging en een betaaluitnodiging (tenzij je koos voor betaling met bancontact, creditcard of i-Deal, in dat geval word je onmiddellijk doorverwezen naar de betaalsite Ingenico). Je reservering is pas definitief na betaling. De tickets worden na de betaling per post of per mail doorgestuurd. Bij sommige evenementen is er een uitgestelde ticketverzending en worden de tickets pas een viertal weken voor het evenement bezorgd.

Wat als ik mijn tickets niet heb ontvangen, ze verloren zijn geraakt of gestolen?
Houd er rekening mee dat er bij sommige evenementen een uitgestelde ticketverzending is. In dat geval worden de tickets pas een viertal weken voor het evenement bezorgd. Heb je jouw tickets 1 week voor het evenement nog altijd niet ontvangen, neem dan rechtstreeks contact op met Tele Ticket Service 070 345 345 (max. 0,30 euro/min.), vanuit Nederland: 0900 45 000 45 (0,45 euro/min.), vanuit andere landen: +32 34 0000 34.

Bestelde je online met de gegevens van een (ondertussen) afgesloten e-mailaccount of voerde je bij het registreren een fout e-mailadres in, dan is het evident dat de e-tickets niet afgeleverd kunnen worden. Je kan proberen het e-mailadres aan te passen via jouw account op de website van Tele Ticket Service. Als dat niet lukt, dan blijft je betaalde reservering uiteraard behouden en kan je de tickets aan de kassa ophalen op vertoon van je identiteitskaart. Zorg ook dat je het reserveringsnummer bij de hand hebt.

Tickets die met de post verzonden werden, kunnen bij verlies of diefstal vervangen worden. Dit gebeurt aan de kassa op de dag zelf van het evenement. Duplicaattickets worden slechts éénmaal opnieuw gedrukt. De tickets worden alleen overhandigd aan de originele besteller op vertoon van zijn of haar identiteitskaart.

Laat je verloren of gestolen tickets ongeldig maken door contact op te nemen met het Tele Ticket Service een week voor het evenement. Zo kunnen derden je tickets niet gebruiken.

Waar zijn mijn plaatsen in de zaal?
Om te weten welke plaats je kan reserveren of waar je precies zit, kan je het zaalplan raadplegen. Klik hier voor het zaalplan van de Ethias Arena. Opgelet: het zaalplan geeft enkel en alleen de kleurzones weer waarin de plaatsen gesitueerd zijn. Dit plan heeft niets te maken met de verschillende prijscategorieën die bij een evenement van toepassing zijn. In de Ethias Arena zijn verschillende zaalopstellingen mogelijk. Elke organisator beslist zelf aan welke plaatsen hij welke prijs toekent.

Wat doe ik met mijn ticket als het evenement wordt uitgesteld of geannuleerd?
Wordt het evenement uitgesteld, dan blijven je tickets gewoon geldig voor de latere datum. We houden je via onze site en via mail op de hoogte van de nieuwe datum waarop we jou dan verwachten met je ‘oude’ ticket. Kun je die dag niet komen, dan mag je een terugbetaling vragen. Daarvoor kan je terecht bij de verkoper van je ticket. Is het evenement afgelast en komt er dus geen nieuwe datum, dan krijg je sowieso je geld terug. Ook daarvoor kan je terecht bij de verkoper van je ticket.

Kan ik mijn ticket inwisselen bij wijzigingen in het voorprogramma van een concert?
Afgelastingen en/of wijzigingen in het voorprogramma (support acts) van een concert geven geenszins aanleiding tot terugbetaling of omwisseling van de tickets.

Wordt mijn ticket terugbetaald als ik het niet gebruik?
Ongebruikte tickets worden niet terugbetaald.

Wanneer is een ticket ongeldig?
Je toegangskaart is uitsluitend geldig op de dag en het uur en voor de vertoning die op de voorzijde van het ticket vermeld staan. Het ticket is niet geldig zonder de barcode en/of als het onleesbaar is.

Koop geen tickets op straat of op veilingsites of tweedehandsticketsites, want er is een grote kans dat deze vervalst zijn. Via de barcode op het ticket zijn valse of illegaal doorverkochte tickets makkelijk herkenbaar aan de ingang van de zaal.

Mag ik mijn ticket doorverkopen?
Het is verboden de tickets door te verkopen of deze om commerciële redenen op eender welke wijze aan derden te verstrekken.

MEER TICKETING FAQ
Voor andere veel voorkomende vragen betreffende de tickets: klik hier.

VIP Experience

Hoe kan ik een VIP Experience reserveren?
Ga op de website via de kalender naar het evenement van je keuze. Nadat je dit evenement hebt aangeklikt, zie je de mogelijkheid om via een button een VIP Experience te kopen.

Een compleet overzicht van alle evenementen met VIP Experience-aanbod vind je in onze VIP-rubriek.

Kan ik als rolstoelgebruiker terecht in de VIP-ruimte?
Als rolstoelgebruiker kan je gebruikmaken van de lift om de Ethias Suite te bereiken. Er zijn sanitaire voorzieningen op dezelfde verdieping. Je volgt het evenement vanaf voorbehouden plaatsen in de zaal. Heb je je rolstoel niet permanent nodig, dan kan je een beroep doen op de vrijwillige medewerkers van Inter om je zitplaats op te zoeken. Breng ons tijdig op de hoogte, zodat we de nodige voorbereidingen kunnen treffen. Wil je als rolstoelgebruiker een VIP-arrangement reserveren, neem dan zeker contact op met het VIP-departement via vip@sportpaleisgroup.be voor je je VIP-bestelling plaatst.

Als ik een VIP Experience boek, kan ik dan ook de artiest ontmoeten?
Jammer genoeg niet. We verhuren onze zaal en alles wat daarbij hoort aan een organisator, en hij is degene die in contact staat met de artiest. Zelf kunnen we er alleen maar voor zorgen dat je op de meeste exclusieve manier van het evenement kunt genieten, inclusief diverse VIP-voordelen.

Waar bevinden zich de VIP-parkeerplaatsen?
Als je VIP-tickets besteld hebt, dan heb je recht op een gratis parkeerplaats (1 auto per 2 personen) vlak bij de ingang van de zaal. Je vindt altijd het juiste parkeerterrein vermeld op je ticket.

Mobiliteit

Kan ik naar de Ethias Arena met het openbaar vervoer?
Hou er rekening mee dat er na afloop van evenementen ‘s avonds niet altijd een trein of bus terug naar huis is. Controleer dus vooraf of je vlot terug kan reizen. Of probeer je heenreis met de trein te combineren met een terugrit via carpoolen.

Van aan het station is Park H bereikbaar met de bus. Bezoek je een evenement overdag, dan kan je van het busvervoer gebruikmaken. ‘s Avonds zijn er meestal geen bussen meer na afloop van het evenement.

Volgende buslijnen zorgen overdag voor een vlotte verbinding tussen het trein- en busstation van Hasselt en Park H. Op wandelafstand van Park H vind je langs de Universiteitslaan de bushalte Hasselt–Provinciehuis. Minstens om het halfuur wordt deze halte bediend door één van deze lijnen:

Kan ik de Ethias Arena makkelijk met de auto bereiken en er vlot parkeren?
Wegwijzers vind je aan de drie Hasseltse afritten op de E313 Antwerpen – Luik en op de grote ring rond Hasselt. Je bereikt Park H het vlotst via de afrit 29 (Hasselt-Oost).

Park H beschikt over ruime parkeerterreinen. Geef in je gps ‘Trichterheideweg’ als bestemmingsadres in. De parkeerterreinen A, B, C, D en E bieden plaats aan 2.720 auto’s. Je vindt altijd het juiste parkeerterrein vermeld op je ticket.

Neem bij het binnenrijden een ticket aan de slagbomen. Let op: staat het licht op rood i.p.v. op groen boven bepaalde slagbomen, dan betekent dit daar alleen uitgereden kan worden. Je parkeerticket (5 euro) betaal je aan de automaten in de toegangshal met munten of met briefjes van 5, 10 of 20 euro. Betalen kan zowel voor als na of zelfs tijdens het evenement. Je ticket blijft gedurende heel je bezoek geldig.

Heb ik een parkeerplaats als besteller van een rolstoelplaats?
Kocht je plaatsen voor een rolstoelgebruiker, dan kan je gebruikmaken van de parkeerruimte aan de ingang van de Ethias Arena die is voorbehouden voor rolstoelgebruikers en houders van een Europese parkeerkaart voor personen met een beperking. Krijg je graag assistentie bij je verplaatsing van en naar het parkeerterrein, aarzel dan niet om een medewerker aan te spreken. Op de voorbehouden plaatsen wordt streng controle gehouden. Houd dus je Europese parkeerkaart voor personen met een beperking, identiteitskaart en toegangsticket klaar om aan de parkeerwachters voor te leggen.

Ben je tijdelijk minder mobiel door een ongeval of een medische ingreep en heb je geen Europese parkeerkaart voor personen met een beperking, dan zal je dit ter plaatse moeten toelichten aan de parkeerwachters. Doe dit bij voorkeur met een dokters- of een ander medisch attest. Of neem op voorhand hierover contact op via info@ethias-arena.be.

Is er een Kiss & Ride-mogelijkheid aan de Ethias Arena?
Breng je iemand naar de Ethias Arena, dan kan je aan het begin van de Trichterheideweg ter hoogte van parkeerterrein C of aan de Gouverneur Verwilgensingel ter hoogte van parkeerterrein A je passagiers laten uitstappen en weer doorrijden. Of rijd het parkeerterrein op en neem een parkeerticket. Verlaat je het parkeerterrein binnen het uur, dan hoef je je parkeerticket niet te betalen.

Is er een fietsenstalling aan de Ethias Arena?
Te voet en met de fiets vermijd je files en aanschuiven. Aan de Ethias Arena is er een stalling voor 48 fietsen.

Ga voor meer info naar de rubriek Mobiliteit.

Verloop van je bezoek

Wanneer openen jullie de deuren voor een evenement?
Doorgaans openen we de deuren ongeveer anderhalf uur voor aanvang van het evenement. Zo heb je alle tijd om rustig nog wat te drinken en om alvast je plaats te zoeken. Je vindt informatie over het aanvangs- en einduur bij het evenement van je keuze bij Timing in de kalender. Deze informatie wordt ons meestal pas een paar dagen voordien bezorgd door de organisator en wordt bijgevolg ook maar net voor het evenement gepubliceerd.

Om het binnengaan in de zaal zelf vlot te laten verlopen en de controle te vereenvoudigen, dringen we erop aan dat iedere bezoeker zijn/haar eigen toegangskaart in de hand heeft. Hierdoor kan het scannen van je ticket vlot verlopen.

In het kader van de veiligheidsmaatregelen hanteert Sportpaleis Group een streng (hand)tassenbeleid in elk van zijn zalen! Tassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Je kan dus ook niet met rugzakken en bagage binnen. Er worden strenge controles uitgevoerd. Kan je om medische redenen niet voldoen aan de gevraagde afmetingen, neem dan vooraf contact met ons op via info@ethias-arena.be.

Is er een vestiaire of zijn er lockers?
Vermijd om grotere spullen mee te brengen naar de zaal. Tassen en handtassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Heb je toch enkele grotere spullen bij, dan kan je in de Ethias Arena gebruikmaken van een vestiaire en/of lockers naargelang van het type evenement.

Aan de vestiaire betaal je 1,50 euro per afgegeven kledingstuk. Je betaalt 5 euro per locker en ook 5 euro waarborg voor de sleutel (deze 5 euro krijg je bij het inleveren van de sleutel terug). Meerdere jassen, een helm of andere voorwerpen passen in een locker. TIP! Vanaf 4 kledingstukken is het voordeliger om een locker te huren i.p.v. gebruik te maken van de vestiaire (indien beide beschikbaar zijn). Lockers en/of vestiaire zijn beschikbaar vanaf het openen van de deuren tot de start van het evenement. De vestiaire blijft doorgaans tot 1 uur na de show open.

Opgelet, bij sommige evenementen staat de organisator zelf in voor de lockerverhuur en kunnen andere tarieven en afspraken worden gehanteerd.

Wat als ik de sleutel van mijn locker of vestiairenummer verlies?
We raden je aan om een foto van je lockersleutel of vestiairebon te nemen. Bij verlies van je lockersleutel of vestiairenummer kunnen we jouw persoonlijke voorwerpen niet onmiddellijk meegeven. In dit geval zijn er 2 opties:

Kan ik iets eten en drinken in de Ethias Arena?
Jazeker, er zijn verschillende mogelijkheden om iets te eten in de foyer. Van frietjes en hamburgers tot pasta en wafels. De bars beschikken over een assortiment frisdrank, bier, wijn en cava. Eigen drank en eten worden niet toegelaten. Aan de bars en foodstands kan je cashless en zelfs contactloos betalen met je bankkaart, je smartphone of de Sportpaleis Group Cashless Card. Dit levert je tijdwinst en meer comfort op en zorgt ervoor dat je geen moment van het evenement hoeft te missen. Meer info

Zijn er restaurants in de buurt van de Ethias Arena?
Voor en na een evenement heten ook de horecazaken in Hasselt je graag welkom. Op de terreinen van Park H kan je vooraf of achteraf culinair genieten in Bar-Ristorante Crudo, het restaurant achter de Ethias Arena en vlak tegenover de ingang van het Ethias Theater (MOMENTEEL GESLOTEN door de coronacrisis!). Meer info of +32 11 912 865.

Hoe bereik ik mijn plaats in de zaal?
In de ontvangsthal vind je de kleurenbewegwijzering naar de plaatsen in de zaal (zie kleurenvermelding op je ticket). Er staan overal medewerkers om je naar je plaats te begeleiden. Naar het zaalplan.

Zitten we echt wel naast elkaar in de zaal?
Anders dan in theaters, waar de stoelen aan de ene kant oneven genummerd zijn en aan de andere kant even, verloopt de nummering in de Ethias Arena per blok volgens een ‘normaal’ stramien 1– 2 – 3 – 4 – 5 – … Elk blok is door een gangpad gescheiden van het blok ernaast.

Mag ik tijdens het evenement de zaal verlaten?
Je mag op alle momenten de zaal verlaten om iets te gaan halen om te eten of te drinken. Met je ticket kan je naar buiten gaan om te roken. Het is wel zeer belangrijk je ticket goed bij te houden, want anders mag je niet meer terug naar binnen.

Bezoekers met een beperkte mobiliteit

Is de zaal makkelijk toegankelijk voor personen met een beperkte mobiliteit?
Natuurlijk! Wie plaats reserveerde voor een rolstoelgebruiker kan gebruikmaken van de parkeerruimte aan de ingang van de Ethias Arena die is voorbehouden voor rolstoelgebruikers en houders van een Europese parkeerkaart voor personen met een beperking. Op deze voorbehouden plaatsen wordt streng controle gehouden. Hou dus je Europese parkeerkaart voor personen met een beperking, identiteitskaart en toegangsticket klaar om aan de parkeerwachters voor te leggen. De vrijwilligers van Inter zullen de persoon met een beperkte mobiliteit begeleiden naar zijn/haar plaats in de zaal, waar de bezoeker in alle rust plaats kan nemen met zijn/haar begeleider. Meer info

EHBO

Is er een medische dienst in de Ethias Arena?
Jazeker! Bij elk evenement is er een medische ploeg aanwezig in het gebouw. Aarzel zeker niet om hulp te vragen indien nodig. De vrijwilligers van Inter staan op hun beurt altijd paraat om de bezoeker zo goed mogelijk bij te staan.

Faciliteiten

Is er een bankautomaat in de Ethias Arena?
Naast de ingang van de Ethias Arena (tussen de Ethias Arena en de ingang van Plopsa Indoor) bevindt zich een geldautomaat.

Kan ik cashless betalen?
Aan elk verkooppunt in elk van de zalen van Sportpaleis Group kan je cashless en zelfs contactloos betalen met je bankkaart , je smartphone of de Sportpaleis Group Cashless Card. Aan alle bars en foodverkooppunten aanvaarden we Bancontact, Maestro, Visa, Mastercard, Google Pay en (in combinatie met BNP Paribas Fortis) ook Apple Pay. Op termijn zullen cashbetalingen in de zalen van Sportpaleis Group niet meer mogelijk zijn.

Biedt de zaal oordopjes aan?
Bij de toiletten in de zaal vind je oordopjesautomaten. De geluidsproductie tijdens een evenement valt uiteraard altijd binnen het bij wet bepaalde niveau. Ondervind je evenwel enige hinder, bescherm dan je gehoor zodat je nu en later in optimale omstandigheden van evenementen kunt blijven genieten. Je betaalt 2 euro per set aan de oordopjesautomaat, maar je kan je geld terugkrijgen wanneer je je oordopjes na afloop inlevert aan de onthaalbalie.

Is er een oppasdienst voor kinderen aanwezig?
Nee, die is er niet. Toch maar even een babysit vragen dan?

Welke hotels kan de Ethias Arena aanbevelen?
Combineer je bezoek aan de Ethias Arena met een overnachting in de stad. We bevelen je graag het Radisson Blu Hotel Hasselt aan en het zusterhotel Park Inn by Radisson Hasselt. Meer info

Wat mag wel/Wat mag niet?

Mag ik zelf drank en eten meenemen naar de zaal?
Je mag geen eigen eten en drankjes meenemen naar de Ethias Arena. Dit hoort echter geen probleem te zijn, want in de zaal zijn er verschillende standjes waar je allerlei eten en drank kan kopen. De in de zaal verkrijgbare drankjes en snacks mag je meenemen in de arena zelf, maar wij vragen wel om de plek proper te houden en aangenaam voor iedereen. Gelieve geen zwerfvuil in en rond de zaal achter te laten. Er zijn voldoende vuilnisbakken waarin je afval weg kan gooien.

Welke voorwerpen mogen niet mee naar binnen?
Het is verboden om de Ethias Arena te betreden met eigen eten en drank, geluidsopnametoestellen, film- en fotocamera’s, vuurwerk, drones, wapens van alle aard en andere voorwerpen die een gevaar voor de veiligheid kunnen opleveren. Misbruik wordt strafrechtelijk vervolgd. Bij het betreden van de zaal stem je toe met eventuele aftasting.

Mag ik binnen met een rugzak of grote handtas?
In het kader van de veiligheidsmaatregelen hanteert Sportpaleis Group een streng (hand)tassenbeleid in elk van zijn zalen! Tassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Je kan dus ook niet met rugzakken en bagage binnen. Er worden strenge controles uitgevoerd.

Mag ik roken tijdens het evenement?
Er is een strikt rookverbod in de zaal, maar je kan met je ticket wel buitengaan om te roken. Het is wel zeer belangrijk dat je je ticket goed bijhoudt, want anders mag je niet meer terug naar binnen. Gelieve de omgeving te respecteren en geen sigarettenpeuken op de grond achter te laten. Wie toch rookt in de zaal kan een boete krijgen tot 300 euro.

Mag ik tijdens het evenement filmen of foto’s nemen?
Er mag tijdens evenementen niet worden gefotografeerd of gefilmd noch mogen geluidsopnames worden gemaakt, tenzij anders bepaald door de organisator. Of tenzij je natuurlijk van de pers bent en in het bezit bent van een geldige persaccreditatie. In sommige gevallen mag er zelfs met de smartphone geen beeld of audiomateriaal worden opgenomen.

Kan ik gefilmd worden tijdens een evenement?
Soms wordt een evenement gefilmd. Als toeschouwer moet je er dus rekening mee houden dat de kans bestaat dat je in beeld wordt gebracht. Ben je daar absoluut tegen, dan kan je dit altijd voor het begin van het evenement komen melden aan het infopunt in de foyer.

Mag ik het logo of de naam van het evenement gebruiken?
Behoudens schriftelijke toestemming van de organisator is elk commercieel gebruik van de naam of het logo van het evenement of de artiest strikt verboden.

Veiligheid

Welke maatregelen worden er getroffen om de veiligheid te garanderen?
Veiligheidsagenten zorgen voor het fouilleren aan de ingang, patrouilleren in de zaal en grijpen in tijdens incidenten. Ook politie en legerdienst zijn aanwezig tijdens elk evenement om de veiligheid van de bezoekers te garanderen.

Meer FAQ

Waar kan ik terecht met verdere vragen?
Voor vragen betreffende de tickets, kan je contact opnemen met Tele Ticket Service

Voor alle andere vragen betreffende je bezoek kan je mailen naar info@ethias-arena.be. Je kan de administratieve dienst van de Ethias Arena elke werkdag bereiken van 9.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur op het telefoonnummer +32 3 400 60 60. OPGELET, op dit nummer kan je GEEN tickets bestellen.